fbpx

Comunicarea rezonantă cu pacientul

Este uşor de înţeles, chiar şi pentru un om care nu este specialist în marketing, importanţa pe care o are comunicarea în zilele noastre. Poate mai mult decât în orice altă perioadă din istorie, acum se simte nevoia unei comunicări eficiente, persuasive și rezonante, mai ales că tu comunici cu pacienți, persoane mai mult sau mai puțin destabilizate emoțional. De multe ori, felul în care te adresezi unui pacient poate face diferența între dorința lui de vindecare sau acceptarea bolii, mai ales dacă ne referim la afecțiuni severe. Orice specialitate ai avea, vei descoperi în acest curs online un îndrumar perfect de comunicare cu fiecare pacient, orice afecțiune, vârstă, sex sau grad de înțelegere ar avea.

În cadrul acestui program de training, vom descoperi modelul de comunicare, cu pașii procesului de comunicare și caracteristicile mesajului, apoi vom aborda feedback-ul, barierele în comunicare (vom insista pe cele emoționale) și vom descoperi tehnici de optimizare a comunicării cu pacientul.

Ulterior, vom descoperi diversele forme și tipuri de comunicare și vei afla principalele elemente necesare pentru o comunicare rezonantă, fie că discutăm despre comunicarea individuală sau de grup, fie că facem referire la comunicarea formală sau informală.

Vom descoperi apoi prin ce canale se transmite mesajul. La mijlocul anilor 70, specialiștii în comunicare Albert Mehrabian şi Bernard Weiner au stabilit următorul raport al percepţiei informaţiei de către receptor într-o comunicare directă: 7% prin cuvinte, 38% prin paralimbaj, în principal intonaţia şi inflexiunile vocii, iar 55% prin limbaj vizual. De atunci, nu s-a schimbat nimic în acest sens, astfel că, și în zilele noastre, fiecare comunicator eficient cunoaște importanța acestor căi de transmitere și percpeție a informației. În acest capitol vom explora în amănunt fiecare element al fiecărui canal de comunicare, astfel încât să fii maxim conștient de importanța tuturor mesajelor tale, indiferent de calea pe care o alegi pentru a le comunica. În fața pacientului, a ști în ce fel se adresează întrebările pentru o anamneză corectă sau în ce fel se transmit indicațiile de tratament este extrem de important pentru ca pacientul tău să urmeze întocmai varianta terapeutică pe care o recomanzi.

Ascultarea reprezintă cealaltă jumătate a unei comunicări eficiente, iar dialogul, înainte de a fi o artă, este o nevoie a fiecăruia dintre noi. Acest lucru înseamnă să ai posibilitatea nu doar să exprimi idei şi sentimente, ci şi să știi cum să asculți pentru a înțelege în totalitate mesajul pacientului tău. A prelua aspectele importante din discursul pacientului (care poate fi lung sau incoerent și haotic), a observa pacientul și a descoperi ce se ascunde în spatele mesajelor de suprafață, a observa comunicarea non-verbală, cea care îți poate oferi indicii mai importante decât cuvintele, reprezintă tot atâtea elemente asupra cărora vom insista în acest capitol.

Vom încheia acest curs înțelegând că o comunicare reală se desfășoară în 2 sensuri, este autentică și implică, alături de cuvinte, gesturi, mediu de transmitere, o componentă de bază: emoția. Vom aborda în acest capitol situații speciale de comunicare, situații în care pacientul tău se află în diverse stări emoționale, marcat de teamă, frică, tristețe, depresie, mânie sau furie și vom descoperi tehnicile necesare pentru a transforma un astfel de pacient în unul compliant, cu încredere că orice afecțiune ar avea, respectând indicațiile primite, are toate șansele să se vindece.

Programul “Comunicarea rezonantă cu pacientul” este un program de training customizat și interactiv, care se desfășoară pe durata a 1-2 zile (individual sau în echipă). Programul include materiale video, documente, workshop-uri, chestionare de descoperire personală și quiz-uri.

Programul beneficiază de follow-up săptămânal inclus timp de 3 luni și poate fi completat de un pachet minim de 6 sesiuni individuale de Business Coaching.